GymTræner 2 – Sportspsykologi, Online
19 sep - 30 nov 2022For erfarne trænere med fokus på sportspsykologi – online over flere datoer
Sted Online
Adresse Online, ,
Tilmeldingsfrist 27. september 2022
Eftertilmeldingsfrist 27. september 2022
Kontakt Pil Christiane Lindekron
Email pcl@gymdanmark.dk
Antal pladser 12
Pris for medlemmer kr. 2.195
Pris for ikke medlemmer kr. 4.190
Eksternt ID 2232004
Program for forløbet
19/9: Forberedelse udsendes
4/10: Fælles onlinesession, 4 timer kl. 17.00-21.00
24 eller 26/10: Online gruppesession 16.30-18.30 / 19.00-21.00
10/11: Fælles onlinesession, 4 timer kl. 17.00-21.00
29 eller 30/11: Online gruppesession, 16.30-18.30 / 19.00-21.00
Januar 2023: Personlig opfølgningssamtale med underviser
Der laves grupper på den fælles onlinesession 4. oktober
På GymTræner 2 – Basis lærer du at arbejde ansvarligt med gymnaster, som skal deltage i opvisninger og/eller konkurrencer.
På dette modul bliver der dykket ned i begrebet sportspsykologi. Hvordan træner du fx dine gymnasters mentale færdigheder før, under og efter puberteten? Som træner er du kulturel leder for dine gymnaster, og du kommer til at arbejde med, hvordan dine værdier bliver omsat til direkte handlinger i den daglige træning. Derudover får du en konkret model til at kunne støtte dine gymnaster når, de skal præstere under pres. Modellen kan bruges både i hverdagens træning, i konkurrencer og ved fx såkaldte springblokeringer.
Ligesom på de to andre moduler i GymTræner 2 – Basis kommer du til at forholde dig til dig selv som træner gennem refleksion og sparring med de andre deltagere.
Underviser på uddannelsen:
Modulet ”Sportspsykologi” er udviklet af Adam Blicher, som er uddannet Cand. Scient. Psyk. At arbejde med læring i trænergerningen er noget Adam gennem de sidste år har høstet stor ros for i Dansk Tennis Forbund og Danmarks Basketball forbund.
Adam kommer i sin undervisning ikke med den endegyldige løsning eller den eneste løsning, der findes, men det er hans ambition og mål, at alle deltagere har et fælles sprog indenfor det mentale og er bevidste om, hvordan de handler mest hensigtsmæssigt med henblik på, hvordan de hjælper gymnasterne til at trives, udvikle sig og præstere, når det er vigtigt for dem.
I sin undervisning stræber Adam altid efter at forstå deltagernes virkelighed og på baggrund af dette kan sætte relevant teori i spil.
”Det er mindre vigtigt for mig om de bagvedliggende teorier kan gengives til ug. Vi skal forstå hvad, der ligger bag rent teoretisk, men omdannes hvad vi arbejder med på kurset ikke til færdigheder i kursisternes praksis, så har jeg fejlet som underviser”