De såkaldte tweens (8 til 12 år) er svære at fastholde i foreningsidrætten.
Sammen med Dansk Svømmeunion har GymDanmark derfor haft fokus på fastholdelse af netop denne målgruppe. Projektet – Vi bevæger de unge i forening – løb over fire år fra 2013 til udgangen af 2017 og er nu afsluttet. Problemstillingen er dog fortsat aktuel og her kan du finde pointer, viden og inspiration til arbejdet med at fastholde tweens i din forening.
Koden til fastholdelse af tweens
Erfaringerne fra de mange tweensforløb, gennemført af svømme- og gymnastikforeninger i perioden fra 2013-2017, er samlet i Tweens rapporten.
Hvad får man ud af at gå til svømning og gymnastik – ud over at lære at svømme og slå kolbøtter? Bliv klar i spyttet og brug det i jeres markedsføring. Det sælger billetter.
Trænerne er et af de vigtigste redskaber i fastholdelsen af tweensgruppen, men hvilke profiler er bedst til opgaven? Få forskelige bud på det herunder.
Sociale medier er en naturlig del af tweens-gruppens hverdag. Hør Peter Schjødt fra YouNeed:us give sit bud på, hvordan I som forening forholder jer til det faktum i denne video om tweensgruppens brug af sociale medier.
Få nyhederne direkte
Nyheder om hvad der rører sig i gymnastikkens verden og informationer om kurser, uddannelse og billetsalg til vores events kommer til din indbakke ugenligt.
Når du tilmelder dig, giver du dit samtykke til at GymDanmark må sende ugentlige nyhedsbreve (GymNyt).
Du kan til enhver tid tid afmelde dig igen. Du afmelder ved at klikke afmeld nederst i nyhedsbrevet.