GymTræner 2 – Sportspsykologi, TrænerCamp, Horsens - GymDanmark

GymTræner 2 – Sportspsykologi, TrænerCamp, Horsens

1 okt - 2 okt 2022

For erfarne trænere med fokus på sportspsykologi

Adresse BGI Akademiet, Gramvej 3, 8783 Hornsyld
Tilmeldingsfrist 11. september 2022
Pris for medlemmer kr. 3.995
Pris for ikke medlemmer kr. 7.990
Eksternt ID 2232002

På GymTræner 2 – Basis lærer du at arbejde ansvarligt med gymnaster, som skal deltage i opvisninger og/eller konkurrencer.

På dette modul bliver der dykket ned i begrebet sportspsykologi. Hvordan træner du fx dine gymnasters mentale færdigheder før, under og efter puberteten?
Som træner er du kulturel leder for dine gymnaster, og du kommer til at arbejde med, hvordan dine værdier bliver omsat til direkte handlinger i den daglige træning. Derudover får du en konkret model til at kunne støtte dine gymnaster når de skal præstere under pres. Modellen kan bruges både i hverdagens træning, i konkurrencer og ved fx såkaldte springblokeringer.

Ligesom på de to andre moduler i GymTræner 2 – Basis kommer du til at forholde dig til dig selv som træner gennem refleksion og sparring med de andre deltagere.

Hør Adam fortælle om denne uddannelse

Adam er underviser på denne uddannelse – Hør hvad du kan forvente.

Video

Sammen er det sjovest!

Din uddannelse er en del af TrænerCampen. Det betyder, at du møder mange andre, der også brænder for gymnastik.

Læs mere

Underviser på uddannelsen:

Modulet ”Sportspsykologi” er udviklet af Adam Blicher, som er uddannet Cand. Scient. Psyk. At arbejde med læring i trænergerningen er noget Adam gennem de sidste år har høstet stor ros for i Dansk Tennis Forbund og Danmarks Basketball forbund.

Adam kommer i sin undervisning ikke med den endegyldige løsning eller den eneste løsning, der findes, men det er hans ambition og mål, at alle deltagere har et fælles sprog indenfor det mentale og er bevidste om, hvordan de handler mest hensigtsmæssigt med henblik på, hvordan de hjælper gymnasterne til at trives, udvikle sig og præstere, når det er vigtigt for dem.

I sin undervisning stræber Adam altid efter at forstå deltagernes virkelighed og på baggrund af dette kan sætte relevant teori i spil.

”Det er mindre vigtigt for mig om de bagvedliggende teorier kan gengives til ug. Vi skal forstå hvad, der ligger bag rent teoretisk, men omdannes hvad vi arbejder med på kurset ikke til færdigheder i kursisternes praksis, så har jeg fejlet som underviser”